تاریخ : شنبه 5 شهريور 1401
کد 13

دانشکده پزشکی مراغه افتتاح شد

ساختمان دانشکده پزشکی مراغه با ۸۰۰ مترمربع زیربنا همزمان با چهارمین روز از هفته دولت افتتاح شد.
نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه روز شنبه در آیین افتتاح ساختمان این دانشکده اظهار داشت: مراغه از گذشته در بسیاری از حوزه‌ها پیش‌‍رو بود و انتظار می‌رود در آینده نه چندان دور به جایگاه اصلی خود در عرصه علم و فرهنگ برسد. وی بهداشت و درمان و تعلیم ‌و تربیت را از اصلی‌ترین دغدغه‌های هر جامعه عنوان کرد و افزود: خوشبختانه با پیگیری‌های تمامی مسئولان پذیرش دانشجوی پزشکی در مراغه به نتیجه رسیده است و به زودی شاهد توسعه حوزه پزشکی و آموزش پزشکی در شهرستان خواهیم بود.وی بیان کرد: مراغه به تدریج به قطب بهداشتی و درمانی منطقه جنوب آذربایجان تبدیل می‌شود و امیدواریم روند پیشرفت ادامه داشته باشد.


راه‌اندازی رشته پزشکی از خواسته‌های اهالی است

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم بیان کرد: دغدغه و خواسته اهالی شهرستان راه‌اندازی رشته پزشکی در مراغه بود که این امر خوشبختانه در سال تحصیلی پیش‌رو تحقق می‌یابد. «علی علیزاده» اضافه کرد: هدف بعدی ارتقای دانشکده علوم پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی است که امیدواریم ابن اتفاق مهم هم در سایه تلاش‌های جمعی تحقق پیدا کند. وی با اشاره به اینکه دانشکده و رشته پزشکی مایه مباهات شهرستان است، اعلام کرد: در آینده نزدیک پردیس مرکزی متشکل از دانشکده، بیمارستان و مرکز درمانی در مراغه راه‌اندازی خواهد شد.


مسئولان فعلی مراغه همدل و هماهنگ هستند

معاون استاندارآذربایجان‌شرقی و فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز در این آیین اظهار کرد: همدلی، همبستگی و هماهنگی بین مسئولان را در شهرستان شاهد هستیم و روز به روز با مطالبه‌گری مردم شاهد حل مشکلات در حوزه‌های گوناگون خواهیم بود. «داود اسدیان» با تاکید بر اینکه در دولت مردمی سیزدهم افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های مختلف در هفته دولت متمرکز نخواهد بود، اضافه کرد: عمران و آبادانی شهرستان را با جدیت پیگیری خواهیم کرد تا مراغه در مسیر توسعه روزافزون قرار گیرد. وی همچنین در کنار مردم بودن را افتخار دولت مردمی دانست و اظهار داشت: خدمتگزاری بی‌منت و تلاش برای رفع مشکلات بدون وقفه ادامه می‌یابد.


زیرساخت آزمایشگاهی دانشکده پزشکی مراغه به زودی مهیا می‌شود 

رئیس دانشکده علوم‌پزشکی مراغه نیز در این آیین گفت: دانشجویان پزشکی از بهمن سال جاری در این دانشکده پذیرش و زیرساخت‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی دانشکده نیز به زودی تامین می‌شود. دکتر اللهوردی ارجمند اعلام کرد: دانشجویان رشته بیوتکنولوژی پزشکی در مقطع کارشناسی‌ارشد هم برای نخستین‌بار در این دانشکده پذیرش خواهند شد. وی به برخی دیگر از اقدامات منجر به نتیجه در دانشکده علوم پزشکی مراغه نیز اشاره کرد و اظهار داشت: بخش «آی‌سی‌یو» بیمارستان امیرالمومنین(ع) در حال تکمیل و راه‌اندازی است و مرکز جامع سلامت سهند مراغه هم همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

دانشکده علوم پزشکی مراغه طی یکی دوماه اخیر اقدامات موثر دیگری نیز داشته است که از جمله آنها می‌توان به راه‌اندازی مرکز رشد فناوری سلامت اشاره کرد. 



 
  • نوشته شده
  • در شنبه 5 شهريور 1401
  • توسط معاونت آموزشی
  • تعداد بازدید 24