تاریخ : شنبه 22 مرداد 1401
کد 11

پذیرش دانشجوی پزشکی در دانشکده علوم پزشکی مراغه

امسال دانشکده علوم پزشکی مراغه میزبان ۲۰ دانشجوی پزشکی خواهد بود.
دکتر ارجمند از پذیرش ۲۰ دانشجوی پزشکی در دانشکده علوم پزشکی مراغه در دفترچه انتخاب رشته‌ی کنکور ۱۴۰۱ خبر داد. 
دکتر ارجمند رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه  در مراسم تودیع و معارفه مدیر آموزش و تحقیقات دانشکده از پذیرش دانشجوی پزشکی در این دانشکده خبر داد و گفت: خوشبختانه امسال دانشکده علوم پزشکی مراغه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاییدیه‌ی تربیت ۲۰ دانشجوی مقطع دکترای حرفه‌ای پزشکی را کسب کرده است، که به دنبال آن با ایجاد دانشکده پزشکی، زمینه تبدیل دانشکده علوم پزشکی به دانشگاه تسریع خواهد شد.

وی در ادامه در خصوص آمادگی دانشکده برای پذیرش دانشجویان نیز اعلام کرد: با تلاش‌های شبانه‌روزی در صدد آماده نمودن بسترهای کالبدی این رشته بر اساس استانداردهای ملی هستیم. که بتوانیم در اسرع وقت، زیرساخت‌های ضروری این رشته بسیار حساس و مهم را فراهم آوریم. قطعا با استقرار این رشته در دانشکده بسیاری از فیلدهای درمانی و زیرساخت‌های شهری نیز توسعه خواهد یافت. و حال با تلاش باید به سمتی برویم که بتوانیم در سال‌های آینده رشته‌های پزشکی را افزایش دهیم و هم بتوانیم رشته‌های تخصصی پزشکی را اضافه کنیم.

وی به اهمیت وجود رشته پزشکی در دانشکده اشاره کرد و گفت: یکی از ضرورت‌ها و پیش‌نیازهای ارتقای دانشکده به دانشگاه وجود تعدادی از دانشکده هاست که پیش نیاز اصلی ارتقاء، ایجاد دانشکده پزشکی بود،  که در حال حاضر راه‌اندازی آن محقق شده  است، قطعا به دنبال آن، با ایجاد دانشکده پزشکی در مراغه زمینه تبدیل دانشکده علوم پزشکی به دانشگاه تسریع خواهد شد. 

دکتر ارجمند با بیان این که وجود دانشجویان رشته پزشکی به لحاظ ارتقای علمی و فرهنگی برای شهرستان بسیار حائز اهمیت است، گفت: اعضای هیات علمی متناسب با این رشته باید در شهرستان جذب شوند، که این موضوع هم در حوزه درمان و هم در دانشکده علوم پزشکی و دانشکده‌پرستاری مامایی اثرگذار خواهد بود؛ به طوری که یکی از ابعاد مهم آن تقویت بنیه علمی در حوزه منابع انسانی است.

وی ادامه داد: خوشبختانه دانشکده علوم پزشکی مراغه  با دارا بودن سه مرکز آموزشی درمانی "بیمارستان سینا، بیمارستان امیرالمومنین (ع) و بیمارستان شهید بهشتی"  با بخش های تخصصی و همچنین وجود مراکز بهداشتی و درمانی در تمام مناطق تحت پوشش در زمینه برگزاری کلاس های عملی، تخصصی و کارورزی دانشجویان مشکلی نداشته و بی نیاز ازسایر مراکز و دانشگاه های دیگر می باشد.

در حال حاضر دانشکده های پرستاری و مامایی در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار و با زیر بنای ۸ هزار مترمربع و دارا بودن کلاس های درس مجهز، آزمایشگاه های آموزشی و پژوهشی، آمفی تئاتر،کتابخانه،مرکز آزمون صلاحیت های بالینی و بهره گیری از ابزارها وامکانات آموزشی و کمک آموزشی نوین و وجود ۵۰ عضو هئیت علمی مجرب،  به عنوان یکی از مراکز مهم در حوزه های آموزش علوم پزشکی و پژوهشی در جنوب استان فعالیت میکند.
  • نوشته شده
  • در شنبه 22 مرداد 1401
  • توسط معاونت آموزشی
  • تعداد بازدید 13